کسب و کار برتر

آموزش کسب و کار

کسب و کار برتر

آموزش کسب و کار

cdn چیست و جگونه کار می‌کند ؟

پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳ ق.ظ

شبکه تحویل محتوا (CDN) به مجموعه ای از سرورهای توزیع شده جغرافیایی اشاره دارد که برای ارائه سریع محتوا خالص کار می کنند.

CDN اجازه انتقال کوتاه دارایی های مورد نیاز برای بارگیری محتوای خالص همراه با صفحات زبان نشانه گذاری ابرمتن ، فایل های جاوا اسکریپت ، شیوه نامه ، تصاویر و فیلم ها را می دهد. به رسمیت شناختن خدمات CDN همچنان در حال رشد است و این روزها عمده ترافیک وب از طریق CDN ها ، از جمله ترافیک از سایت های اصلی مانند فیس بوک ، Netflix و آمازون ، ارائه می شود.

یک CDN مناسب طراحی شده همچنین می تواند وب سایت ها را در برابر برخی از حملات مخرب رایج مانند حملات توزیع شده خدمات (DDOS) تسهیل کند.

آیا می تواند یک CDN معادل میزبان آنلاین باشد؟
در حالی که CDN محتوا را میزبانی نمی کند و نمی تواند ضرورت میزبانی وب صحیح را جایگزین کند ، محتویات کش را در لبه شبکه تسهیل می کند و این باعث بهبود عملکرد وب سایت می شود. بسیاری از وب سایت ها برای به دست آوردن خواسته های عملکردی خود توسط خدمات میزبانی باستانی تلاش می کنند ، به همین دلیل آنها CDN ها را ترجیح می دهند.

با استفاده از حافظه پنهان برای کاهش پهنای باند میزبانی ، جلوگیری از وقفه در سرویس و افزایش امنیت ، CDN ها گزینه ای محبوب برای تسکین تعدادی از مشکلات اصلی همراه با میزبانی سنتی اینترنتی هستند.

مزایای استفاده از CDN چیست؟
اگرچه مزایای استفاده از CDN با توجه به ابعاد و خواسته های یک دارایی آنلاین متفاوت است ، اولین مزایا برای بسیاری از کاربران ممکن است در چهار جزء کاملاً متفاوت کاهش یابد:

افزایش زمان بارگذاری وب سایت - با توزیع محتوای نزدیکتر به مهمانان وب سایت با استفاده از سرور نزدیک CDN (در بین بهینه سازی های جایگزین) ، بازدیدکنندگان زمان بارگذاری سریعتر صفحات را تخصص می دهند. از آنجا که بازدیدکنندگان تمایل زیادی به دور از سایت با سرعت بارگذاری پایین دارند ، CDN نرخ بازگشت را کاهش داده و زمان پرداخت افراد را در سایت افزایش می دهد. به عبارت دیگر ، یک وب سایت سریعتر به این معنی است که بسیاری از مهمانان می توانند مدت زمان بیشتری را در اطراف خود نگه دارند.
کاهش اندازه گیری اطلاعات - هزینه های اندازه گیری اطلاعات برای میزبانی وب سایت می تواند هزینه اصلی وب سایت ها باشد. از طریق ذخیره سازی و بهینه سازی های دیگر ، CDN ها می توانند تعداد دانش سرور مبدأ را کاهش دهند ، بنابراین هزینه میزبانی را برای صاحبان وب سایت ها کاهش می دهند.
افزایش دستیابی و افزونگی محتوا - حجم عظیم ترافیک یا خرابی سخت افزار عملکرد وب سایت سنتی را مختل می کند. به دلیل ماهیت توزیع شده ، CDN می تواند ترافیک بیشتری را مدیریت کند و بهتر از چندین سرور اصلی با خرابی سخت افزار روبرو شود.
افزایش امنیت وب سایت - CDN ممکن است با ارائه کاهش DDoS ، افزایش گواهی های امنیتی و بهینه سازی های جایگزین ، امنیت را بهبود بخشد.
با این حال آیا CDN کار می کند؟
در هسته خود ، CDN می تواند شبکه ای از سرورها باشد که به منظور تحویل محتوا در اسرع وقت ، ارزان ، قابل اطمینان و محکم به هم متصل شده اند. به منظور افزایش سرعت و اتصال ، CDN می تواند سرورها را در نقاط مبادله بین شبکه های مختلف قرار دهد.

این نقاط مبادله خالص (IXP) اولین مکان هایی هستند که تامین کنندگان خالص مختلف به یکدیگر متصل می شوند تا هرگونه دسترسی دیگر به ترافیک ناشی از شبکه های کاملاً متفاوت آنها را فراهم کنند. با وابستگی به آن مکانهای با سرعت بالا و بسیار متصل ، یک تامین کننده CDN آماده کاهش قیمت و زمان حمل و نقل در ارائه دانش با سرعت بالا است.

CDN چیست؟
در جای دور سرورها در IXP ها ، CDN انواع مختلف بهینه سازی را برای انتقال داده های مشتری/سرور معمولی انجام می دهد. CDN ها مراکز دانش را در مکان های استراتژیک در سراسر جهان قرار می دهند ، امنیت را افزایش می دهند و طوری طراحی شده اند که از انواع مختلف شکست ها و ازدحام خالص جان سالم به در ببرند.

تاخیر - با این وجود آیا CDN زمان بارگذاری وب سایت را بهبود می بخشد؟
هنگامی که شامل بارگیری محتوا از وب سایت ها می شود ، با کند شدن سرعت وب سایت ، کاربران به سرعت از بین می روند. خدمات CDN باعث کاهش زمان بارگیری به روش های زیر می شود:

ماهیت CDN در سطح جهانی به این معنی است که فاصله بین کاربران و منابع وب سایت را کاهش می دهد. CDN به جای اتصال به محل سرور اصلی وب سایت ، به کاربران امکان می دهد با یک مرکز دانش جغرافیایی نزدیکتر ارتباط برقرار کنند. مدت زمان کمتر به معنی خدمات سریعتر است.
بهینه سازی سخت افزار و بسته شبیه به یکسان سازی بار اقتصادی و درایوهای سنگین حالت جامد می تواند به داده ها در دسترسی سریعتر به کاربر کمک کند.
CDN ها می توانند با کاهش روش های بهره برداری از اندازه فایل ها مانند کوچک سازی و فشرده سازی ، تعداد اطلاعات منتقل شده را کاهش دهند. اندازه فایلهای کوچکتر به معنی زمان بارگذاری سریعتر است.
CDN ها همچنین می توانند سایتهایی را که از گواهینامه های TLS/SSL استفاده می کنند با بهینه سازی وابستگی و شروع کاذب TLS سرعت بخشند.
همه راه هایی که CDN به بارگیری سریعتر وب سایت ها کمک می کند را کاوش کنید

مسئولیت پذیری و افزونگی - با این وجود آیا CDN یک وب سایت را برای همیشه آنلاین نگه می دارد؟
دوره می تواند یک عنصر حیاتی برای هر کسی باشد که دارای املاک آنلاین است. خرابی های سخت افزاری و افزایش ترافیک ، در نتیجه حملات مخرب یا فقط افزایش جمعیت

 

منبع : cloudflare

  • آٰریا نامجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی